oo

  • iiii

Monday, May 15, 2017

Htun Myint Htay

ေအာ္တိုဂီယာႏွင့္ သတိျပဳစရာ

ေဆာင္းပါးအမွတ္ (13)

=========================
ေအာ္တိုဂီယာနဲ႔ မန္ႏ်ဴရယ္ဂီယာ ၂ မ်ိဳးမွာ ေအာ္တိုက ကားေမာင္းရ တဲ့လူ သက္သာတာေၾကာင့္ ပိုၿပီးလူ ႀကိဳက္မ်ားပါတယ္။ လူစီးကားေတြထဲ မွာ ေအာ္တိုဂီယာပါတဲ့ကားေတြ မ်ား လာပါတယ္။ လူစီးကားေတြထဲမွာ ေအာ္တိုဂီယာပါတဲ့ကားေတြ မ်ားလာ ပါတယ္။ အသံုးျပဳရလြယ္ကူၿပီး လူ သက္သာတယ္။ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းရ တာနည္းတယ္။ Manual ဂီယာမွာဆို ရင္ ကလပ္ပလိပ္အံုနဲ႔၊ ကလပ္ဆံုေတြ ပါေနတယ္။ ကလပ္ဝါရွာေပါက္တာ ကလပ္ပလိပ္ျပားလဲရတာေတြ အလုပ္ ပိုတယ္။ ကလပ္ျပႆနာေတြက မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္တတ္တယ္။ ကားေမာင္းတဲ့အခါမွာလည္း ကလပ္ ေျခနင္းတံကို အၿမဲနင္းၿပီးမွ ဂီယာ ေျပာင္းလို႔ရတယ္။
ၿမိဳ႕ထဲမွာ ကားက်ပ္ တဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ကလပ္ ခဏခဏ နင္းေနရလို႔ ၾကာရင္ ဒူးဆစ္ေတြ၊ ေျခေထာက္ေတြေညာင္းလာတယ္။ ၾကာၾကာကားေမာင္းရင္ Manual ဂီ ယာက လူကိုပင္ပန္းေစတယ္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာေတာ့ ကလပ္ရဲ႕အလုပ္တာဝန္နဲ႔ ဂီယာေဘာက္စ္အလုပ္တာဝန္ ႏွစ္မ်ိဳး စလံုးကို အလိုအေလ်ာက္ေဆာင္ရြက္ ေပးတယ္။ ကားေမာင္းရတဲ့သူသက္ သာတယ္။ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ သက္သာတယ္။ ATF (Automatic Transmission Fluid) ပါဝါဆီ မွန္မွန္ လဲေပး႐ံုဘဲ။

ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ေယဘု ယ်အားျဖင့္ အစိတ္အပိုင္း ၃ မ်ိဳးပါ ဝင္တယ္။
(၁) ေတာ့ကြန္ဗာတာ (Torque Converter)
(၂) ပလန္နက္ထရီဂီယာ (Planetary Gear Unit)
(၃) ဟိုက္ေျဒာလစ္ထိန္းခ်ဳပ္ယူ နစ္ (Hydraulic Control Unit)
ေတာ့ကြန္ဗာတာ (Torque Converter)
ေတာ့ကြန္ဗာတာ (Torque Converter) ကေတာ့ ေအာ္တိုဂီယာ ေဘာက္စ္စနစ္ရဲ႕ အဓိက ေမာင္းႏွင္ အား ယူနစ္ျဖစ္တယ္။ ကားသမား ေတြ အလြယ္ေခၚၾကတာေတာ့”သ ပိတ္လံုး” တဲ့။ သပိတ္နဲ႔ပံုစံတူလို႔ေခၚ တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာဆိုတာ ဟိုက္ ေျဒာလစ္ပါဝါဆီတြန္းအားနဲ႔ အင္ဂ်င္ လည္အား (Torque) ကို ကူးေျပာင္း ေပးႏိုင္တဲ့ ကိရိယာျဖစ္လို႔ ေတာ့ကြန္ ဗာတာလို႔ေခၚတာပါ။ ေတာ့ကြန္ဗာတာမွာ Pump Impeller, Turbine Runner နဲ႔ Stator တို႔ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားတယ္။ Impeller နဲ႔ Turbine ၾကားမွာ Stator ရွိတယ္။ ေတာ့ကြန္ဗာတာအတြင္းပိုင္း မွာ ATF လို႔ေခၚတဲ့ ပါဝါဆီရွိတယ္။ ဒီပါဝါဆီက Auto ဂီယာရဲ႕အသက္ပါ ဘဲ။ ATF ဆိုတာ Automatic Transmision Fluid ဆိုတဲ့ ဟိုက္ေျဒာလစ္ ပါဝါဆီရဲ႕ အတိုေကာက္စကားလံုးပါ။ အင္ဂ်င္ဖလိုင္းဝွီးလည္ပါက Impeller ပါလိုက္လည္တယ္။ Impeller မွာ ပါဝါဆီကိုခတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဒလတ္ေတြ ပါတယ္။ Impeller လည္ရင္ ပါဝါဆီ ေတြပါလိုက္ၿပီးလည္တယ္။ Impeller လည္အားေၾကာင့္ ပါဝါဆီေတြဟာ Stator ကိုျဖတ္ၿပီး Runner တာဘိုင္ ဒလက္ေတြကို ႐ိုက္ခတ္မိတာေၾကာင့္ Runner တာဘိုင္ပါလိုက္ၿပီးလည္ တယ္။
torque
အင္ဂ်င္ Torque လည္ေနတဲ့အခ်ိန္ မွာ အင္ဂ်င္ဖလိုင္းဝွီးကလည္း တစ္ ပတ္ခ်င္းလည္ေနတဲ့အတြက္ ေတာ့ ကြန္မာတာအံုထဲမွာရွိတဲ့ ပါဝါဆီရဲ႕ တြန္းအား၊ ဖိအားဟာ အားနည္းေန တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ မွာ ေတာ့ ကြန္ဗာတာအလုပ္မလုပ္ဘူး။ လီဗာနင္းၿပီး အင္ဂ်င္စက္ရွိန္ျမင့္တက္ လာတာနဲ႔ ကြန္ဗာတာစၿပီးအလုပ္လုပ္ တယ္။ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ အင္ ဂ်င္႐ုန္းအား လွည့္အား (Torque) ကို ေတာ့ကြန္ဗာတာကေနတဆင့္ ေအာ္တိုဂီယာအံုကို လည္ပတ္ေစတာ၊ ATF ပါဝါဆီစီးဆင္းမႈတြန္းအားေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
ေတာ့ကြန္ဗာတာမွာ အင္ဂ်င္ လွည့္အားကိုလႊဲေျပာင္းေပးတာ။ ATF ပါဝါဆီရဲ႕ တြန္းအားက အဓိကဘဲ။ Impeller မွာ Blades ဒလက္ေတြ တပ္ဆင္ထားတယ္။ Impeller လည္ ပတ္ရင္ Blade ေတြရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္မႈ ေၾကာင့္ ပါဝါဆီေတြလိုက္လည္တယ္။ ပါဝါဆီေတြက Stator ကိုျဖတ္စီးၿပီး မွာရွိတဲ့ တာဘိုင္ဒ လက္ေတြကို သြား႐ိုက္တယ္။ ပါဝါဆီ ေတြ Stator ကို ျဖတ္သန္းတဲ့အခ်ိန္ မွာ ဥငူ ူ္သတ ေတြ ပိုၿပီးအားေကာင္း လာတယ္။ ပါဝါဆီရဲ႕တြန္းအားေၾကာင့္ Turbine Wheel လိုက္လည္ၿပီး Converter လည္ပတ္ရျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ Auto Gear စနစ္မွာ အင္ဂ်င္ လွည့္အား၊ ႐ုန္းအား (Torque) ကို ပို႔လႊတ္ရာမွာျဖစ္ေစ၊ ဆပြားတိုးၿပီး အားပိုမိုေကာင္းလာေစရန္ျဖစ္ေစ၊ အဓိ ကလုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့အရာကေတာ့ ATF လို႔ေခၚတဲ့ ဟိုက္ေျဒာလစ္ပါဝါဆီ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Impeller နဲ႔ Turbine ၾကားမွာ Stator ရွိတယ္။ Stator ရဲ႕ တာဝန္ က Impeller နဲ႔ Turbine ႏွစ္ခုၾကား မွာရွိတဲ့ Oil Flow Circuit ကို ျမင့္ တင္ေပးဖို႔ဘဲ။ အင္ဂ်င္လည္ပတ္တာ နဲ႔ Impeller လိုက္လည္ၿပီး၊ ဟိုက္ ေျဒာလစ္ပါဝါဆီေတြကို Impeller ဒလက္ေတြကတြန္းတယ္။ Impeller နဲ႔ Turbine ၾကားထဲမွာ Stator ရွိ ေနတာေၾကာင့္ တြန္းပို႔လိုက္တဲ့ပါဝါဆီ ေတြရဲ႕ ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္းေျပာင္း လဲသြားၿပီး ပါဝါဆီရဲ႕ Oil Flow စီး ဆင္းမႈႏွင့္ ဖိအားကို တိုးပြားေစတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ပါဝါဆီလည္ပတ္ရာလမ္း ေၾကာင္းကို “Vortex Flow” လို႔ေခၚ ပါတယ္။ Vortex Flow ေၾကာင့္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ Driving Efficiency ကို တိုးတက္ေစတယ္။ ဒီလို မ်ိဳး စြမ္းေဆာင္ရည္တိုးပြားေစတာ ေၾကာင့္ ေတာ့ကြန္ဗာတာရဲ႕ စြမ္းအား ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္မႈဟာ ၂ ဆေက်ာ္တိုး လာတယ္။ Impeller ရဲ႕ လည္ပတ္ မႈ ၉၀ ရာႏႈန္းကို Turbine သို႔ပို႔ေဆာင္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ဟိုက္ ေျဒာလစ္စနစ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတာ ေၾကာင့္ ATF (ေခၚ) ဟိုက္ေျဒာလစ္ ပါဝါဆီဟာ အဓိကက်ၿပီး အေရးႀကီး ပါတယ္။ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္ပ်က္စီး ခြ်တ္ယြင္းရတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ထဲမွာ၊ ပါဝါဆီ Level က်ၿပီး ဆီနည္း လြန္းေနတာမ်ိဳး၊ ပါဝါဆီအရည္အေသြး က်တာမ်ိဳး၊ ပါဝါဆီသစ္လဲမေပးဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာသံုး ေနတာမ်ိဳး၊ ATF ဆီမ်ိဳးအစား ေရြး ခ်ယ္မႈမွားေနတာမ်ိဳး ဒီအခ်က္ေတြက ေအာ္တိုဂီယာပ်က္စီးေစတာပါပဲ။
ATF ပါဝါဆီဆိုတာ ေအာ္တိုဂီ ယာစနစ္မွာ ဂီယာသြားေတြ၊ ပင္နယံ ေတြလည္ပတ္ေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္း ေတြ၊ ေဘာလ္ ဘယ္ရင္ေတြအတြက္ ေခ်ာဆီျဖစ္တယ္။ ေအာ္တိုဂီယာ ေဘာက္စ္အလုပ္လုပ္လည္ပတ္ရာက ေန အပူေတြထြက္လာတယ္။ အပူ ခ်ိန္ျမင့္တက္မလာေအာင္ ATF ပါဝါ ဆီက အေအးခံေပးတယ္။ အင္ဂ်င္က ႐ုန္းအားကို ေတာ့ကြန္ဗာတာမွတဆင့္ ဂီယာေတြ အဆင့္မဆင့္ခံၿပီး ေနာက္ ဆံုး Drive Train သို႔ေရာက္ေစတဲ့အ ရာကလည္း ATF ပါဝါဆီပါဘဲ။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ထိန္းခ်ဳပ္ မႈအပိုင္းကို ေဆာင္ရြက္ေပးတာ၊ ဟိုက္ေျဒာလစ္စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္အတြင္းမွာ ဘရိတ္ေတြ ကလပ္ေတြ အလုပ္လုပ္ေစတာလဲ ATF ပါဝါဆီဖိအားပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ATF ပါဝါဆီဟာ အဓိကက်တဲ့အခ်က္ပါဘဲ။
Manual Gear မွာ အသံုးျပဳတာ ၾကာသြားရင္ ကလပ္ပလိတ္လိုက္နာ ေတြစားၿပီး ကလပ္ပလိတ္ေခ်ာ္ရာက ေန ကလပ္ပလိတ္ေလာင္သြားႏိုင္ပါ တယ္။ ကလပ္ေညႇာ္နံ႔ေတြထြက္ၿပီး အင္ဂ်င္ဆြဲအား၊ ႐ုန္းအားကို ဂီယာ ေဘာက္စ္ေရာက္ေအာင္မပို႔ႏိုင္တာမ်ိဳး ကို ကလပ္စလစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚ ပါတယ္။
ေအာ္တိုဂီယာမွာလည္း ဒီလိုမ်ိဳး စလစ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဂီယာထိုးတံ ကို “N” ကေနၿပီး “D” ကိုေျပာင္းထိုး၊ လီဗာနင္းၾကည့္ပါ။ အသံထူးထူးျခား ျခားျမည္လာၿပီး ကားမဆြဲဘဲ တံု႔ဆိုင္း တံု႔ဆိုင္းျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္ စလစ္ျဖစ္ခ်စ္ တဲ့လကၡဏာမ်ိဳးပါပဲ။
ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္ထဲမွာ ATF ပါဝါဆီနည္းၿပီး ဆီ Level က် ေနခဲ့လွ်င္ ပါဝါဆီဖိအားက်ဆင္းၿပီး စလစ္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေအာ္တိုဂီယာ မွာ တစ္ခုခုခြ်တ္ယြင္းတဲ့လကၡဏာျပ ရင္ ATF ပါဝါဆီကို စစ္ေဆးပါ။ ပါဝါဆီနည္းသြားရင္ ကြန္ဗာတာက ဆီဖိအားအျပည့္အဝမရေတာ့ဘဲ တံု႔ ဆိုင္းေစပါတယ္။ ပါဝါဆီ Level တိုင္းတဲ့ဒုတ္တံနဲ႔ ဆီ Level တိုင္း ၾကည့္ပါ။ ဆီေလ်ာ့ေနရင္ ဆီထပ္ ျဖည့္ပါ။ ဆီထည့္တာမ်ားသြားၿပီး Level ေက်ာ္သြားတာမ်ိဳးလည္း မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
ATF ပါဝါဆီရဲအေရာင္အေသြး ကိုစစ္ပါ။ အနီေရာင္ သို႔မဟုတ္ နီညႇိ ေရာင္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ရွိရင္ ဆီအျခအေန ေကာင္းပါတယ္။ ဆီအေရာင္မည္း ညစ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ပါဝါဆီေဖာက္ ခ်ၿပီး အသစ္လဲလိုက္ပါေတာ့။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ လည္ပတ္ ေနတဲ့ ATF ပါဝါဆီဟာ ဖိအားမ်ား တာေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ျမင့္တက္လာပါ တယ္။ ATF ပါဝါဆီေတြရဲ႕ အပူေတြ ကို Oil Cooler က အေအးခံေပးပါ တယ္။ Oil Cooler ကို အင္ဂ်င္အ ေအးခံစနစ္နဲ႔ တြဲဖက္ထားပါတယ္။ တကယ္လို႔ ATF ပါဝါဆီရဲ႕ အေရာင္ ဟာ ႏို႔ေရာထားတဲ့ အညႇိေရာင္မ်ိဳး ေျပာင္းေနၿပီးဆိုရင္ေတာ့ ပါဝါဆီထဲမွာ ေရေရာက္ေနပါၿပီ။ ေရေရာေနတဲ့ပါဝါ ဆီဟာ ေအာ္တိုဂီယာစနစ္အတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းေဖာက္ခ်ၿပီး ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္း ၿပီးမွ ဆီသစ္ထည့္ပါ။
၂၀၀၉ ေအာက္ဆိုုရင္ကီလိုု ၅၀၀၀၀ ေလာက္သံုးၿပီးတိုင္ ATF ပါဝါဆီလဲလွယ္ေပးပါ။ ေမာ္ဒယ္ ၂၀၁၀ အထက္ဆိုုရင္ေတာ့ပံုုမွန္ ကီလိုု ၁ သိန္း၀န္းက်င္ဆိုုလဲသင့္ပါတယ္။ ATF ပါဝါဆီကို ထုတ္လုပ္သူၫြန္ၾကားထားတဲ့ဆီအမ်ိဳးအစားကိုဘဲ သံုးရပါတယ္။ ပိုင္ရွင္ လက္စြဲစာအုပ္မွာ ATF ပါဝါဆီအမ်ိဳး အစားကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဆီတိုင္ တဲ့ ဒုတ္တံ (Dipstick) မွာလည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ ATF ပါဝါ ဆီေတြ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ယိုစိမ့္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဆီနည္းသြာရင္ ေအာ္တို ဂီယာစနစ္ပ်က္စီးသြားပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဆီ Level ကို ဂ႐ုစိုက္စစ္ ေဆးပါ။ ဆီအေရာင္ကိုစစ္ေဆးပါ။ မိုင္ ၃၀ဝဝဝ ထက္ ပိုမသံုးပါနဲ႔။ ဆီသစ္ လဲေပးရင္ အမ်ိဳးအစားမွန္တာကိုဘဲ သံုးပါ။ ေအာ္တိုဂီယာပ်က္ရင္ ျပင္သံုး လို႔မရပါဘူး။ အလံုးလိုက္အသစ္လဲ ေပးရပါတယ္။
သက္တမ္းၾကေနၿပီျဖစ္တဲ့ 1999, 2000, 2001, 2002 model ကားေတြမွာ ATF ပါဝါဆီကို ဂ႐ုစိုက္ ေပးပါ။ Used ကားဝယ္ရင္ ATF ပါဝါ ဆီကိုစစ္ေဆးၿပီး လိုအပ္ပါက ဆီအ သစ္လဲေပးပါ။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးရဲ႕ အသက္ဟာ အင္ဂ်င္ဝိုင္ျဖစ္သလို ေအာ္တိုဂီယာတစ္လံုးရဲ႕အသက္ဟာ လည္း ATF ပါဝါဆီဘဲျဖစ္ပါတယ္။
HighSpeed Weekly Car Journal - Motors Myanmar
Credit -ဆရာ KMA(သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ)

No comments:

Post a Comment