=============================
1) ဆိုလိုရင္းရွင္းလင္းပါေစ။
ေပးခ်င္တဲ့ Message နဲ႕ ရိုက္ခ်င္တဲ့ Subject ကဘာလဲ ျမင္သာပါေစ။
2) ၾကည္႕သူက Subject ကုိမေျပာဘဲသိပါေစ။
Subject ကုိျမင္သာေအာင္ ကြဲျပားတဲ့ အေရာင္၊ အလင္းအေမွာင္၊ အခြင့္သာရင္ Framing လုပ္ၿပီးေတာ့ ေပၚလြင္ေအာင္ရိုက္ေပးပါ။
3) ရိုးရိုးရွင္းရိုက္ပါ။
4) မေသခ်ာရင္ဖယ္ထုတ္လိုက္ပါ။
ပံုကုိအေထာက္အပံ့မျဖစ္ဘူးထင္တာမွန္သမွ် ဖယ္ထုတ္လိုက္ပါ. မလြယ္ရင္ Ponint of View ေျပာင္း၊
5) Negative Space အမ်ားၾကီးမပါ၀င္ပါေစ။
ပံုအတြက္အေထာက္အပံ့ျဖစ္မွ အက်ိဳးရွိစြာအသံုးခ်တတ္မွ NS ကုိသံုးပါ။ မလိုအပ္ပဲမ်ားေနရင္မေကာင္းပါဘူး။
6) Subject နဲ႕ပံုကုိအျပည့္ျဖည့္ထားပါ။
7) ပံုရဲ႕ေလးဘက္ေလးတန္ေထာင့္ေတြကိုစစ္ပါ။
ဓာတ္ပံုရိုက္ခ်င္ေဇာနဲ႕ Subject ကုိပဲအာရံုေရာက္ၿပီး ေဘးေတြမၾကည့္မိျဖစ္တတ္ပါတယ္။
Crop လုပ္လို႕ရတယ္ဆိုေပမယ့္ Pixel ေတြဆံုးရႈံးပါတယ္။
8) မလိုတာေတြမပါပါေစနဲ႕။
9) အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးက ၾကည့္ပါ။
အေပၚကုိေမာ့ရိုက္တာဟာ Subject ကုိၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေစသလို၊ ငံု႕ရို္က္တာဟာ ေသးသြားေစပါတယ္။
10) မျဖစ္မေန Rule of Third။
ကင္မရာမွာ Grid Line ဖြင့္ရိုက္လိုက္ရင္ေပၚလာတဲ့လိုင္းေတြအတြင္း Subject က One Third Area ထဲ၀င္ေနဖို႕လိုတာကုိေျပာတာပါ။
11) မ်က္လံုးေနရာအေပၚေရာက္ပါေစ။
Portrait ရိုက္ၿပီဆိုရင္အေရးၾကီးတာ မ်က္လံုးက Center Horizontal Line အေပၚမွာပဲရွိေနဖို႕လိုပါတယ္။ Subject ရဲ႕ေခါင္းေပၚမွာ ေနရာေတြအမ်ားၾကီးလြတ္ေနတာကုိလဲေျဖရွင္းၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။
12) Balance ကုိမေမ့ပါနဲ႕။
Subject ကုိအဓိကထားဖို႕ေျပာေပမယ့္ အျမဲတမ္းသူ႕ခ်ည္းအဆင္မေျပတတ္ပါဘူး။ Main Subject ကိုအားျဖည့္ေပးဖို႕လိုသလို ပံုတစ္ပံု တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းမျဖစ္ေစဖို႕ Balance လုပ္ေပးရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ Secondary Subject နဲ႕ တစ္ခါတစ္ရံ အလင္းအေမွာင္နဲ႕့ထိန္းေပးရပါတယ္။
13) မ်က္လံုးသည္အလင္းကုိရွာသည္
လူတိုင္းရဲ႕မ်က္လံုးကအလင္းနဲ႕အလုပ္လုပ္တာဆိုေတာ့ ပံုတစ္ပံုၾကည့္ရင္လည္းအလင္းဆံုးေနရာကုိ ထားၾကည့္တတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ Subject နဲ႕ Message ကလင္းေနဖို႕လိုမယ္ထင္ပါတယ္။
14) DOF ကုိမ်ားသင့္တဲ့အခါမ်ားေပးပါ။
15) ေထာင္လိုက္၊ လွဲလိုက္။
တိုက္ေတြ၊ အလံေတြ၊ ခဲတံေတြနဲ႕ ေဒါင္လိုက္အရာေတြအတြက္ Vertical Shot ၊ က်ယ္ျပန္႕တဲ့ခံစား ခ်က္ေတြအတြက္ Horizontal Shot
16) Pattern ေတြကုိအသံုးခ်ပါ။
ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ ပံုစံေတြ၊ အကြက္ေတြ၊ လိုင္းအထပ္ထပ္ေတြက ပံုေတြကုိပို ဆြဲေဆာင္ေစပါတယ္။
17) Leading Line ကုိလည္းမေမ့ပါနဲ႕။
ပံုတစ္ပံုမွာပါတဲ့လိုင္းေတြဟာ မိမိ Subject ဆီကုိၾကည့္သူရဲ႕ မ်က္စိအား အေရာက္ပုိ႕ေပးႏိုင္ပါတယ္။
18) S ေကြ႕မ်ဥ္းေတြကလဲအေထာက္အပံ့ပါ။
ကားလမ္း၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ ျမစ္ေတြလို အေကြ႕အေကာက္ကေလးေတြဟာ Composition မွာ ေနရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားအသံုး၀င္ပါတယ္။
19) မ်က္လံုးခ်င္းဆံုပါေစ။
ကေလးေတြ၊ ေခြးေတြ၊ ေၾကာင္ေတြကုိ ရိုက္မယ္ဆိုရင္ သူတို႕အရပ္အနိမ့္အျမင့္အတိုင္း ရိုက္သူက ထိုင္ၿပီးျဖစ္ျဖစ္၊ လွဲၿပီးျဖစ္ျဖစ္ရိုက္ပါ။ စီးမိုးၿပီးရိုက္တဲ့ပံုမ်ိဳးကုိ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေရွာင္ပါ။
20) Subject မ်ားကြဲျပားရွင္းလင္းပါေစ။
21) အလယ္မက် တက်
အေၾကာင္းရင္း ခိုင္ခုိင္လံုလံုမရွိဘဲ (သုိ႕) Symmetry ျဖစ္ဖို႕မလိုဘဲ Subject ကိုအလယ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွမထားပါနဲ႕။
22) ေနာက္ထပ္အလယ္တစ္ခု။
Subject ကုိမွမဟုတ္ပါဘူး၊ Reflection လိုမ်ိဳးမဟုတ္ရင္ (ဒါလည္း Symmetry တစ္မ်ိဳးပါပဲ) Horizontal Line ကုိပံုရဲ႕အလယ္ေခါင္မွာ ျဖတ္သြားတာမ်ိဳးကုိေရွာင္ပါ။
23) ေခါင္းမျဖတ္ပါနဲ႕။
Horizontal Line ကသက္ရွိ Subject ေတြရဲ႕ ေခါင္းကေနျဖတ္သြားမ်ိဳးကုိလည္း အထူးဂရုျပဳေရွာင္ပါ။
24) လိုင္းမပူးပါနဲ႕။
တစ္ခါတေလ Horizontal Line နဲ႕ပံုရဲ႕အဓိကက်တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုခုရဲ႕ လိုင္းနဲ႕တစ္ထပ္တည္းက်တာ မ်ိဳးေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ့အခါမွာ ပစၥည္းရဲ႕အေရးပါမႈေပ်ာက္ကြယ္သြားေစတဲ့အတြက္ Horizontal Line နဲ႕ Subject ေတြရဲ႕လိုင္း တစ္ထပ္တည္းက်တာမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားသင့္ပါတယ္။
25) ရပ္၊ ၾကည္႕၊ ရိုက္။
မရိုက္ခင္က ဘက္ေပါင္းစံုကၾကည့္ပါ။ ထက္ေအာက္စံုေစ့ေအာင္ၾကည့္ၿပီးမွပါေစခ်င္တာအကုန္ ပါလာေစဖို႕ မပါေစခ်င္တာေတြ ဘာမွမပါလာေစဖို႕ပါ။
(သဘာ၀မဂၢဇင္း) မွရယူေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
Subject ကုိျမင္သာေအာင္ ကြဲျပားတဲ့ အေရာင္၊ အလင္းအေမွာင္၊ အခြင့္သာရင္ Framing လုပ္ၿပီးေတာ့ ေပၚလြင္ေအာင္ရိုက္ေပးပါ။
3) ရိုးရိုးရွင္းရိုက္ပါ။
4) မေသခ်ာရင္ဖယ္ထုတ္လိုက္ပါ။
ပံုကုိအေထာက္အပံ့မျဖစ္ဘူးထင္တာမွန္သမွ် ဖယ္ထုတ္လိုက္ပါ. မလြယ္ရင္ Ponint of View ေျပာင္း၊
5) Negative Space အမ်ားၾကီးမပါ၀င္ပါေစ။
ပံုအတြက္အေထာက္အပံ့ျဖစ္မွ အက်ိဳးရွိစြာအသံုးခ်တတ္မွ NS ကုိသံုးပါ။ မလိုအပ္ပဲမ်ားေနရင္မေကာင္းပါဘူး။
6) Subject နဲ႕ပံုကုိအျပည့္ျဖည့္ထားပါ။
7) ပံုရဲ႕ေလးဘက္ေလးတန္ေထာင့္ေတြကိုစစ္ပါ။
ဓာတ္ပံုရိုက္ခ်င္ေဇာနဲ႕ Subject ကုိပဲအာရံုေရာက္ၿပီး ေဘးေတြမၾကည့္မိျဖစ္တတ္ပါတယ္။
Crop လုပ္လို႕ရတယ္ဆိုေပမယ့္ Pixel ေတြဆံုးရႈံးပါတယ္။
8) မလိုတာေတြမပါပါေစနဲ႕။
9) အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးက ၾကည့္ပါ။
အေပၚကုိေမာ့ရိုက္တာဟာ Subject ကုိၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေစသလို၊ ငံု႕ရို္က္တာဟာ ေသးသြားေစပါတယ္။
10) မျဖစ္မေန Rule of Third။
ကင္မရာမွာ Grid Line ဖြင့္ရိုက္လိုက္ရင္ေပၚလာတဲ့လိုင္းေတြအတြင္း Subject က One Third Area ထဲ၀င္ေနဖို႕လိုတာကုိေျပာတာပါ။
11) မ်က္လံုးေနရာအေပၚေရာက္ပါေစ။
Portrait ရိုက္ၿပီဆိုရင္အေရးၾကီးတာ မ်က္လံုးက Center Horizontal Line အေပၚမွာပဲရွိေနဖို႕လိုပါတယ္။ Subject ရဲ႕ေခါင္းေပၚမွာ ေနရာေတြအမ်ားၾကီးလြတ္ေနတာကုိလဲေျဖရွင္းၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။
12) Balance ကုိမေမ့ပါနဲ႕။
Subject ကုိအဓိကထားဖို႕ေျပာေပမယ့္ အျမဲတမ္းသူ႕ခ်ည္းအဆင္မေျပတတ္ပါဘူး။ Main Subject ကိုအားျဖည့္ေပးဖို႕လိုသလို ပံုတစ္ပံု တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းမျဖစ္ေစဖို႕ Balance လုပ္ေပးရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ Secondary Subject နဲ႕ တစ္ခါတစ္ရံ အလင္းအေမွာင္နဲ႕့ထိန္းေပးရပါတယ္။
13) မ်က္လံုးသည္အလင္းကုိရွာသည္
လူတိုင္းရဲ႕မ်က္လံုးကအလင္းနဲ႕အလုပ္လုပ္တာဆိုေတာ့ ပံုတစ္ပံုၾကည့္ရင္လည္းအလင္းဆံုးေနရာကုိ ထားၾကည့္တတ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ Subject နဲ႕ Message ကလင္းေနဖို႕လိုမယ္ထင္ပါတယ္။
14) DOF ကုိမ်ားသင့္တဲ့အခါမ်ားေပးပါ။
15) ေထာင္လိုက္၊ လွဲလိုက္။
တိုက္ေတြ၊ အလံေတြ၊ ခဲတံေတြနဲ႕ ေဒါင္လိုက္အရာေတြအတြက္ Vertical Shot ၊ က်ယ္ျပန္႕တဲ့ခံစား ခ်က္ေတြအတြက္ Horizontal Shot
16) Pattern ေတြကုိအသံုးခ်ပါ။
ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ ပံုစံေတြ၊ အကြက္ေတြ၊ လိုင္းအထပ္ထပ္ေတြက ပံုေတြကုိပို ဆြဲေဆာင္ေစပါတယ္။
17) Leading Line ကုိလည္းမေမ့ပါနဲ႕။
ပံုတစ္ပံုမွာပါတဲ့လိုင္းေတြဟာ မိမိ Subject ဆီကုိၾကည့္သူရဲ႕ မ်က္စိအား အေရာက္ပုိ႕ေပးႏိုင္ပါတယ္။
18) S ေကြ႕မ်ဥ္းေတြကလဲအေထာက္အပံ့ပါ။
ကားလမ္း၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ ျမစ္ေတြလို အေကြ႕အေကာက္ကေလးေတြဟာ Composition မွာ ေနရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားအသံုး၀င္ပါတယ္။
19) မ်က္လံုးခ်င္းဆံုပါေစ။
ကေလးေတြ၊ ေခြးေတြ၊ ေၾကာင္ေတြကုိ ရိုက္မယ္ဆိုရင္ သူတို႕အရပ္အနိမ့္အျမင့္အတိုင္း ရိုက္သူက ထိုင္ၿပီးျဖစ္ျဖစ္၊ လွဲၿပီးျဖစ္ျဖစ္ရိုက္ပါ။ စီးမိုးၿပီးရိုက္တဲ့ပံုမ်ိဳးကုိ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေရွာင္ပါ။
20) Subject မ်ားကြဲျပားရွင္းလင္းပါေစ။
21) အလယ္မက် တက်
အေၾကာင္းရင္း ခိုင္ခုိင္လံုလံုမရွိဘဲ (သုိ႕) Symmetry ျဖစ္ဖို႕မလိုဘဲ Subject ကိုအလယ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွမထားပါနဲ႕။
22) ေနာက္ထပ္အလယ္တစ္ခု။
Subject ကုိမွမဟုတ္ပါဘူး၊ Reflection လိုမ်ိဳးမဟုတ္ရင္ (ဒါလည္း Symmetry တစ္မ်ိဳးပါပဲ) Horizontal Line ကုိပံုရဲ႕အလယ္ေခါင္မွာ ျဖတ္သြားတာမ်ိဳးကုိေရွာင္ပါ။
23) ေခါင္းမျဖတ္ပါနဲ႕။
Horizontal Line ကသက္ရွိ Subject ေတြရဲ႕ ေခါင္းကေနျဖတ္သြားမ်ိဳးကုိလည္း အထူးဂရုျပဳေရွာင္ပါ။
24) လိုင္းမပူးပါနဲ႕။
တစ္ခါတေလ Horizontal Line နဲ႕ပံုရဲ႕အဓိကက်တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုခုရဲ႕ လိုင္းနဲ႕တစ္ထပ္တည္းက်တာ မ်ိဳးေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ့အခါမွာ ပစၥည္းရဲ႕အေရးပါမႈေပ်ာက္ကြယ္သြားေစတဲ့အတြက္ Horizontal Line နဲ႕ Subject ေတြရဲ႕လိုင္း တစ္ထပ္တည္းက်တာမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားသင့္ပါတယ္။
25) ရပ္၊ ၾကည္႕၊ ရိုက္။
မရိုက္ခင္က ဘက္ေပါင္းစံုကၾကည့္ပါ။ ထက္ေအာက္စံုေစ့ေအာင္ၾကည့္ၿပီးမွပါေစခ်င္တာအကုန္ ပါလာေစဖို႕ မပါေစခ်င္တာေတြ ဘာမွမပါလာေစဖို႕ပါ။
(သဘာ၀မဂၢဇင္း) မွရယူေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment